JOM KIRA RAMAI-RAMAI...!!! BERMULA 11 JUN 2007,


Saturday, June 30, 2007

D'Kaya


D'Kaya
Menggamit kenangan zaman e-pelaburan

D'Kaya
Kumimpi dikau berumah atas kayangan

Seakan bisa ku nampak peristiwa semalam
Korang dah kaya, taburkan bahan, kreta keramat depan mata

Kita, terpaksa berjuang untuk mencari arah
Kita, dipukul Kosmo, SS, bank dan juga media

Engkau, jauh menyimpan duit di negara asing
Yang menjanjikan, return sempurna
Tapi aku hanya, simpan di sini
Gomen dok tekan...!

Jika kau bertemu aku begini
Berlumpur tubuh dan keringat membasah bumi
Dipenjara terkurung terhukum
Naya bertemukan ceti

Bisakah, kau menghargai
Groupku yang kecil ini?

Oh D'Kaya, pedihnya dapatkah ko merasakan...?

Jika kau tau malu dan sampai hati
Janganlah kau cuba promote ku masuk lagi
Di penjara, AMLA dok tunggu
Jutaaaaaaa, mana ku nak cari?

Bisakah, masih bisakah ko menghargai groupku lagi...?

Oh D'kaya sedihnya, dapatkah ko merasakan...?

Oh D'Kaya

Pedihnya, dapatkah ko merasaaaaaa..... kannn nyaaaaaaa.......?!

D'Kaya........!


Ulasan Pengkritik No 1: Errr... nyanyian awak bagus, lirik amat kena dengan melodi, tapi fonseto lemah sangat, macam tak makan nasik, cuma saya puji vibrator awak, power...! Mana awak beli,..? Saya punya kat umah dah rosak laa.... nanti jumpa kat belakang kay...!

Ulasan Pengkiritik No 2: Penggunaan ruang baguih, ada momentum dan inersia yang baguih sampai kami tak boleh berpaling dari tengok awak perform, cuma centre of graviti tu nampak macam tak kena, awak terhoyong hayang macam mabuk todi. Sapa buat lagu ni...? Apa cerita ni...? Aku tak paham laaa...?! Ni lagu ni cerita pasai apaa...?!! Apa pasai bank, SS, gomen, AMLA, ceti, pelaburan semua keluaq ni...? Lagu tema bank mana ni..? Aku tak paham...!

Ulasan pengkiritik 3: Awak ada ciri-ciri sorang penghibur, nyanyian mantap, ada stamina, pandai menghayati kehendak lagu, kira sampai la mood lagu kepada saya terus ke hati, saya pun dulu ada invest jugak.... saya paham la pasai apa lagu tu. Tahniahla, awak ada info ker..? Oktober nanti ok ker...? Dah lama tak update laa..... upline hilang laaa....


No comments: