JOM KIRA RAMAI-RAMAI...!!! BERMULA 11 JUN 2007,


Saturday, June 16, 2007

Lintang Pukang

Keputusan SC menangguhkan semua aktiviti pelaboq dari Malaysia kerana publisiti besaq-besaran oleh SS, BNM dan paper selepaih DKT buat pengumuman 'tarik diri' (lepaih sudah kaya dengan duit orang) sikit sebanyak membukak akai aku untuk pikiaq, : Adakah SC menangguk di ayaq keroh lepaih keputusan DKT dan SS khususnya tu atau betui keputusan itu di buat ataih dasaq profesional depa untuk menjaga nama baik SC dan SMF?

Ini kerana setakat yang kita tau, pihak SS masih belum mengambik tindakan terhadap SC, cuma ada 6 skim SCAM yang depa dah tutup dan termasuk ABFund yang opisnya di raid rupanya di KL saja... sapa terkena...? Dalam senarai SS, SC BELUM terlibat untuk ditutup. Ini sama dengan EaIndex, JNSSB, Em-Pay dan sebagainya yang dikatakan ada dalam senarai SS yang jugak TAK SAH, mengunggu masa untuk ditutup. Jadi, boleh dikatakan bahawa, masalah yang kita dok hadap la ni ialah berkaitan dengan SC, bukan SS. SC yang tutup aksess untuk kita, bukan SS.

Dan kita pun tau yang DKT bukan bawak produk SC saja... berpuluh produk depa ada, sampai hari tu aku tengok dalam salah sebuah website sorang power rangers tu, majalah Playboy pun dijuai.... melalui amazon.com. Ini bukan cobaan ini betul-betul...!

Soalan aku....? Akaun DKT, Amek Hasan dan sebagainya yang dikatakan telah ditutup pihak berkuasa tu, ATAS KESALAHAN MEMPROMOSIKAN PRODUK YANG MANA SATU....? Aku tak rasa SC pasai SC bagi SS masih belum ditutup, MAKNANYA, kalau kita baca press release SS, tindakan yang BAKAL SS amik bermula 11 JUN 2007 ialah, menjejak, mengesan, mengenalpasti dan BARU MENYEKAT... Ringkaihnya, jika pihak SS masih belum TUTUP mana-mana web, ia bolehla dikatakan "masih dalam siasatan..." bila dikatakan "masih dalam siasatan", maka tak semestinya SALAH.... atau AKAN DISEKAT...! Dan mungkin jugak akan dibiaqkan saja.....

Yang aku rasa paling tak patut memangla tindakan lari lintang pukang menarik diri dari aktiviti SC, poooooorrraaaahhh chit ....! Sedangkan SC pada waktu tu dan waktu ni jugak MASIH BELUM DIAMBIK TINDAKAN. Adakah Amek tau akaunnya yang disekat 90 hari tu akan disiasat di bawah skim pelaboran SALAH mana satu yang dia bawak...?

Pelarian lintang pukang depa tu turut diikuti oleh beberapa power-rangers-leaders yang lain, hangpa boleh masuk satu-satu website depa untuk tengok, ada lagi dak perkataan SC di sana....? Aku tak tau sama ada depa takut tindakan 1 juta 10 tahun pihak berkuasa atau depa pun sama 2x5 menangguk di ayaq keroh ataih peluang yang terhidang... "JOM BLAH, SALAHKAN KERAJAANNNNNNN......!!!!!!!!!!!" Paham dakkk.....?

Dan kita pun salahkan kerajaan jugak, padahai mungkin "something wrong somewhere internally...?" Yang hanya kita akan mula tau sikit-sikit hingga Oktober 2007.

Aku bukan tak boleh berenti tulis berdondang-dendang dengan apa yang berlaku dengan SC dan "mulakan hidup baru" dengan produk lain macam depa buat, tapi tak sampai rasa hati perut aku kesian dengan group aku yang adanya terpinga-pinga dan hangpa jugak yang bukan group aku tapi tak tau mana nak cari maklumat, mungkin sikit sebanyak dapat update free...

Aku paling hangin satu badan bila depa dengan muka tak malu dok promote berkali-kali produk lain pulak.... Ni aku nak habaq, kalau satu hari nanti produk yang depa baru bawak tu "kena kacau lagi", adakah tak mungkin depa lari lintang pukang lagi....? KAMON LAAA....... PIKIAQ....PIKIAQ...PIKIAQ.....! PEJUANG TETAP DIKENAI SEBAGAI PEJUANG, PENUMPANG TETAP PENUMPANG...!

Dan kita pun akan salahkan kerajaan lagi dan IKUT jugak produk baru yang depa bawak, begitulah seterusnya sampai bila-bila. Hakikatnya depa sentiasa KAYA pasai depa sedia dok ataih dan kita dok bawah dok lagu tuuuuu jugakkkk...!

Sudahlah, janganla jadi tak pandai ikut puak tu lagi, BOIKOT depa...!, mungkin buat sementara atau untuk lama-lama, kesian aku kat hangpa..... kalau kita tak sokong depa dengan masuk dan jadi orang bawah, lama-lama depa pun kena cari market di luaq....! Ajak kawan-kawan boikot sama, kasi ajaq sikit, itu jam kalu, baru itu orang ada tau itu langit ada tinggi ka renda kaa...

Macam Si Lee tu.... dia pun orang Malaysia jugak, id dia pun my jugak, akaun dia pun kena sekat jugaklah.....! Betui kaa..? Ntah, aku spekulate saja...... Dan Si Lee ni tak dok Malaysia, haiiyaaa apek, apa pasat lu atak mau luluk Malaysia haaa.....? Aiiyaaaaa.. lu jangan tanya itu maciam kawan, itu celita lama la kawaannnn..... takut looo.... poooooorrraaahhhhhhh chit, tak boleh harap...!

Harap hangpa paham.

No comments: