JOM KIRA RAMAI-RAMAI...!!! BERMULA 11 JUN 2007,


Tuesday, June 12, 2007

Strategi...?

"Haiiiyaaaa, kalau lu cakap wa suma pondan, wa bilani cakap sikalang wa mau talik dili loo... tatak mau buat lagi loo... apa mau susah-susah?, wa sudah kaya maaa... lu olang kena butut-butut buat lagi maa... wa mau buat lain balang maaa...." (Petikan Dari: Dia Dah Mai Daahhhh.....)

Haiyyaa apek, itu hali lu atak cakap lu mau talik dili loo, lu punya mulut atak masin loo... sikalang itu suma olang butut-butut talik dili loo....

Pengumuman ni kena tengok dari 2 sudut. Sudut pertama memang macam kita tak pueh hati nak marah... tapi aku rasa elok kita tengok dari sudut yang lain, untuk bagi sikit keadilan kepada semua yang terlibat, terutamanya mentol dan super-power-rangers-leaders...

Agak susah jugak nak terima berita ni, tapi kita kena amik pengajaran yang baikla. Yang penting depa tu semua kita HARAP tak sembunyikan apa-apa yang depa tau pasai pengoperasian SC dan SMF. Ada jugak member yang habaq depa MUNGKIN dah pi Dominica tu, tapi pasai tak berapa berkenan dengan apa yang depa jumpa, depa diam sajalah. Ini lebih daripada spekulasi. Tak ada bukti.

Dalam "pertarungan" DKT dengan SS la ni, strategi penting. Pasai ia melibatkan kepentingan banyak orang, itupun kalau DKT nak pikiaq pasai kita la. Kalau depa pikiaq pasai akaun depa yang kena freeze tu saja aku tak tau laa...!

Tapi yang aku tak berkenan sangat tu, sempat pulak dok promote benda lain pulloookkkk....! Senangnya jadi orang ataih ni kaaaanannnnnn......? Sapa masuk...? Hangpa masuk....? SAMPAI BILAAAA......????!!!!!!

Dalam satu pertandingan bolasepak contohnya Piala Dunia, satu kumpulan ada 4 pasukan, ada 16 kumpulan dan hanya Juara dan Naib Juara kumpulan saja pi pusingan kalah mati. Ada jugak pasukan yang kuat, dah menang 2 perlawanan, dah LAYAK ke pusingan seterusnya, dan MAMPU menang perlawanan ke 3 kumpul 9 mata semua. Tapi memandangkan pasukan dari kumpulan yang depa bakal lawan di pusingan kalah mati tu dirasakan lebih kuat dari depa, strategi "mengelak kena" dan mungkin "memenangkan pihak lawan" perlu di apply.

Mungkin starategi ini sedang dimainkan oleh DKT. Walaupun pakai strategi ni dan hanya jadi Naib Juara kumpulan, takpa, pasai lawan yang depa jangka jumpa di peringkat seterusnya kira "boleh makan". Maka ada can teruskan lagi perjuangan sampai jadi juara.

Kita tak payah sembang panjang la hal ni, paham sendiri dan simpan sendiri. Pasai sembang banyak pun tak guna, objektif yang SATU tu masih KELAM lagi....!

Jangan sampai strategi kita makan tuan dah laa... Jangan-jangan pihak SS sana pun mainkan strategi yang sama....! Baru padan muka kita...!

Selamat Berjuang...!

No comments: