JOM KIRA RAMAI-RAMAI...!!! BERMULA 11 JUN 2007,


Monday, April 16, 2007

Soalan Sebelum 6 April 07

SOALAN LAZIM TENTANG SWISSCASH

Apakah sebenarnya swisscash?
SC adalah satu produk baru Swiss Mutual Fund (SMF). Ia direka khas untuk membolehkan pelabur individu berpeluang melabur dengan OFF SHORE dan memperolehi keuntungan yg banyak sehingga 300% dlm masa 450 hari.

Bagaimana SC bermula di Malaysia?
SC bermula sejak April 2005. Ia adalah produk kewangan terbaru Swiss Mutual Fund. Tapi syarikat yg punya SC dah wujud sejak 1948 lagi, iaitu Swiss Mutual Fund ( SMF ). Namun syarikat ini tidak berdaftar di Msia untuk membuka peluang pelaburan kepada penduduk tempatan. Lesen penuh dan pendaftaran syarikat ini berada di The Commonwealth of Dominica. Mereka membuka syarikat di sini kerana kelebihannya sebagai negara kepulauan yg diistiharkan sebagai OFFshore.

Apa perniagaan yg dijalankan oleh SC?
Nak sebut satu-satu tak larat. Sangat banyak sebab mereka dah bangunkan perniagaan sejak 1948. Namun penglibatan mereka dlm dunia kewangan dan pelaburan utama adalah seperti berikut: Projek Pembangunan, Kewangan, Saham, HYI, Forex dll. Adakah swisscash mendapat kebenaran beroperasi di Malaysia? SC tidak perlu mendapat kebenaran secara sah utk beroperasi di Msia atau mana-mana negara, kerana ia beroperasi melalui internet (DMS). Sc sampai ke seluruh dunia tanpa sempadan dan tanpa melalui sebarang kerenah BIROKRASI seperti kebenaran, lesen operasi, itu dan ini. Hal ini menyebabkan mereka dapat memaksimumkan keuntungan dan sekaligus dapat memberi pulangan kepada para pelabur dengan jumlah yang paling memuaskan sehingga 300%.

Adakah bank negara membenarkan pelaburan Msia melabur wang yg banyak di luar negara? Liberalisasi kewangan yg diumumkan oleh BNM pada 1 April 2005 tlh memberi kelonggaran kepada pelabur individu melabur diluar Negara tanpa had. Tapi jangan salah faham dengan kenyataan berkenaan. Kenyataan berkenaan bukan lesen yg diberi BNM kepada SC. Bab ni ramai yang tersalah cakap. So harap hati-hati membuat penjelasan.

Siapa di sebalik swisscash?
Swiss Mutual Fund adalah pemilik SC. Ia adalah produk ke lima utama yg dihasilkan oleh SMF. Swisscash diwujudkan khas untuk memberi pelabur individu yg bermodal kecil untuk melabur dengan OFFSHORE.

Adakah swisscash kukuh?
Ya. SC sangat kukuh dan boleh diharap, kerana syarikat yg menguruskannya telah wujud sejak 1948 lagi. Syarikat ini terus berkembang dan kukuh diperingkat antarabangsa hingga kini. Cuma kita je yg tak tau. Tapi kalau dia kong masa akan datang tak mustahil. Tapi agak sukar, sebab mereka telah berpengalaman selama 60 tahun dalam menghadapi dan menguruskan risiko. Namun dlm bisness apa-apa pun boleh jadi. Cuma kita harus beringat...!!!!

Apa kelebihan melabur dengan Mutual Fund?
Melabur dengan mana-mana Mutual Fund banyak kelebihannya berbanding dengan Stock Market (Pasaran Saham). Melabur dengan mutual fund selamat kerana sudah ada team yang mahir dan berpengalaman untuk menguruskan wang pelaburan anda. SMF contoh terbaik menguruskan pelaburan dalam bentuk MUTUAL FUND. Dengan pengalaman 60 tahun mengendalikan urusan pelaburan, mereka telah membina 6 - 8 team mahir dalam pelaburan. Hal ini menyebabkan mereka sangar mahir dan cekap menguruskan risiko dalam pelaburan dan sekaligus membolehkan mereka memaksimumkan keuntungan. Sebab itu SMF adalah destinasi yg terbaik untuk melabur dengan OFFSHORE.

Adakah swisscash satu syarikat MLM?
Tidak!!!. Syarikat MLM perlu ada barang dan ahli perlu menjual untuk dapat bonus. SC hanya pelaburan atau simpanan tetap. Anda simpan wang kemudian tunggu untuk 450 hari dapat untung maksimum sebanyak 300%. Anda tidak perlu menjual, meeting, dll. Duit masuk sekalipun anda duduk diam-diam.

Adakah SC akan bersaing dengan MLM?
Tidak!!!. Syarikat MLM bersaing sesama mereka. SC bersaing dengan syarikat mutual Fund lain.

Adakah SC mengancam syarikat MLM?
Tidak!!!. Cuma orang MLM yg tak faham saja rasa terancam sehingga memburuk-burukkan SC dlm apa jua cara.

Mengapa ada Syarikat MLM cemburu dengan SC?
Tentulah ada cemburu, kerana mungkin ada ahli mereka tidak berminat buat jualan selepas melabur dalam SC. Dlm SC tidak perlu penat menjual. Wang tetap berkembang kerana wang bekerja untuk anda. MLM perlu jual, jika tidak tak da untung. Hal ini menyebabkan syarikat MLM cemburu. Tapi kalau mereka bijak mereka juga akan melabur dengan SC untuk menggukuhkan kewangan Syarikat dan tambah bonus untuk ahli mereka.

Bolehkah rakan sc beroperasi seperti cara MLM di Malaysia?
Tidak boleh!!!, agen tidak perlu extreme macam MLM sebab wang tetap dapat tanpa perlu extreme mencari pelabur baru. Promosi ala kadar saja terutama dengan rakan-rakan rapat. Jangan buat road show, banner ditempat terbuka, hantar flyer ke rumah-rumah dan lain-lain teknik MLM. BNM dan SJS sendiri telah memberi amaran keras dlm hal ini, melalui pihak mentor dreamkaya. Adalah lebih baik anda gunakan teknik INTERNET MARKETING. Kerana teknik ini sangat berkesan dan pelanggan tidak terhad, tak terkejar2, bebas masa, rendah kos, sukar kena dengki dek org lain dll.

Mengapa swisscash tidak boleh dijalankan seperti MLM?
Kalau guna teknik MLM pasti banyak syarikat MLM terancam dan tutup. Sebab SC mempunyai kekuatan yg tidak sebanding MLM. Biarkan MLM peluang cari makan. Mereka pun rakan-rakan kita juga. Jangan tamak!!!!!!

Adakah SC ada kaitan dengan Swiss Bank atau sistem perbankan Switzerland?
Tidak!!!!. Hanya kebetulan nama SWISS tu sama. Nama tu mungkin ada "LUCK" sebab itu ia dipilih. Banyak firma atau benda lain ada nama SWSS seperti swiss hotel, Swiss Panorama, Swiss Garden dll. Tapi tak ada kaitan dengan Switzerland. Tak caya cuba taip "SWISS" kat Search Engine beratus nama Swiss tu keluar dengan macam-macam syarikat. Mungkin sayapun akan bagi nama anak saya yg akan datang dengan nama Mad Swiss atau Nur Swiss. Mana tau ada "Luck"!!!!!!!!

Mengapa SC semakin popular?
Sudah pasti SC jadi popular. Sebab ia pelaburan yg menguntungkan dengan pulangan 300%. Bagi kita di Malaysia SC bayar untung dalam mata wang dollar. Banyak barang boleh anda beli dengan dollar berbanding ringgit. Kan….kan…kan….

Adakah wang pelaburan saya selamat?
Wang modal dijamin selamat oleh Swiss Mutual Fund 1948 tak hilang. Tapi untung pelaburan setakat yg saya tahu sejak saya melabur dengan SC…pun tak hilang. Kalau takut hilang duit mudah je. Untung yg kita dapat tiap bulan tu, cepat-cepat jual atau tukar dengan Cash. Duit tunai yg kita dapat tu simpan dalam bank tempatan. Secara tak langsung kita tolong bank tempatan negara kita yg tercinta ini pula buat duit.

Adakah pulangan keuntungan tetap dan terjamin?
Peratus untung dibayar secara tetap, sehingga 300% selama 450 hari. Kalau anda melabur USD 1000, selepas 450 hari wang anda tetap jadi USD3000. Tolak modal anda USD1000. Anda dpt bersih USD2000 (200% untung sebenarnya setelah tolak modal)...ingat nilai $2000usd tidak menyebabkan anda kaya. Jika anda nak kaya kena simpan lebih kurang selama 7 tahun. Kiralah sendiri berapa anda dapat jika disimpan dan re-invest selama 7 tahun. Jadi ini bukan skim...CEPAT KAYA???.......KOSMO.....????

Berapa modal minimum dan modal maksimum?
Modal minimum USD130. USD30 untuk members fee. Modal Maksimum USD100,000. Tapi ingat jangn sampai anda jual tanah dan rumah untuk dapat modal. Itu gila namanya!. Loan je dengan bank. Tapi jangan bagi tau kat bank hasrat murni anda tu. Kalau terdesak sangatpun rumah dan tanah tu boleh cagar. Tapi amat tidak digalakkan dan tidak baik, walaupun dlm 8 bulan lepas anda melabur, loan bole bayar balik. Jadi lebih baik guna duit anda sendiri. Klu apa-apa berlaku, anda tak melopong...Betul tak?????????.........

Berapa modal selamat yg patut saya labur?
Dapatkan satu nilai yg anda mampu. Paling minimum USD1000. Lepas tu kalau anda nak lebih banyak untung bawa pelabur baru masuk melabur dlm SC. Yg ni anda dapat 10% dari jumlah pelaburannya (SAP income)dan tiap-tiap bulan selama 15 bulan anda dapat 10% lagi (SRP income) dari pada keuntungan yg dia dapat. Lumayan kan….tapi bukan untung dia kena cut. SC yg bagi anda.

Saya tidak mahir cari orang untuk melabur. Apa boleh saya buat?
Mudah saja cari referal gunakan system DMS atau digital marketing system. Anda tidak perlu keluar rumah jika guna teknik ini. Dengan kemudahan auto mail hunter, auto mail sender, auto responder, auto iklan, hyiper link...auto...dll...anda hanya duduk dirumah. Sistem akan melakukannya untuk anda. Klu nak blajar dengan abangcash.....boleeeee......je.....tapi.....bayar......la.

Apa syarat utk menjadi agen pelaburan swisscash?
Nak jadi agen SC kena melabur USD1000 ke atas. Jadi agen pelabur akan dapat lebih banyak untung macam saya terangkan kat atas. Bagaimana cara memasukkan wang kedalam akaun swisscash? Guna TT atau telegraph teletransfar. Kemudian baru pergi kat bank dan bawa alamat penuh Swiss Mutual Fund. Alamat ni anda akan dapat dari laman sc selepas anda mendaftar. Semua data dan cara pindah duit ke SMF pun ada dalam laman sc berkenaan. Tapi jika ada tak daftar anda tak dapat maklumat berkenaan cara-cara TT duit ke SMF. Seterusnya setelah anda daftar, sediakan wang yg cukup. Bagi tau bank nak TT ke SMF. Yg lain mereka akan buatkan untuk anda. Tunggu 4-5hari SMF akan masukkan e-point dalam akaun SC anda. Bila epoint masuk anda akan terima SMS dari SC. Pastu baru anda aktifkan pelaburan anda. Kalau tak paham tanya orang yg memperkenalkan anda dengan sc. Kalau TT tak paham pegi tanya kat Mat indon atau Bangla. Diorang biasa TT duit ke kampong masing-masing dr Msia.

Adakah cara lain transfar duit selain cara TT?
Ada. Cara ini lebih pantas. Tak perlu tunggu 4-5 hari. Ia boleh selesai antara 10minit hingga 3jam. Iaitu beli e-point dengan rakan sesama SC yg dah dapat return. Exchange rate biasanya tetap. Tapi anda runding dulu dgn mereka. Anda hanya perlu beri tahu berapa e-point anda mahu. Kemudian masukkan wang dalam Maybank2u mereka (cth:155126-952230 Hussein Musrin). Mereka akan semak status wang berkenaan. Jika sah, mereka akan transfer e-point dengan nilai yg anda mahu ke dalam akaun SC anda. Berapa bulan boleh dapat balik modal yg dilaburkan di SC? 8 bulan balik modal dari keseluruhan 15 bulan. 7 bulan lagi bersih keuntungan untuk anda.

Mengapa saya mesti melabur dengan swisscash?
Sebab SC beri keuntungan 300% kepada pelabur dalam masa 450 hari dan keuntungan boleh keluar setiap 30 hari. Bayaran pulangan dalam US DOLLAR....bayangkan berapa banyak duit yg anda dapat selepas dollar tukar ke ringgit. Singapore Dollar pun orang Msia dah syok, apa lagi US dollar.....!!!!...banyak RM la jadinya....

Bagaimana cara mendaftar jika saya ingin melabur dengan swisscash?
Yg penting anda mesti ada introducer atau penaja. DAFTAR PERCUMA…..jika tak aktif selama 14 hari akaun akan terpadam sendiri. Apa itu OFFSHORE? OFF SHORE adalah pelaburan kewangan luar persisir. Macam Labuan. Cukai tidak dikenakan keatas sebarang keuntungan.

Kenapa SC pilih melabur dengan OFFSHORE?
Sebab untung tak kena cukai dan boleh dapat lebih untung. Untung kena cukai dan untung tanpa cukai. SC buat untung tanpa kena cukai sebab itu dia boleh bagi untung banyak kepada para pelabur.

Kenapa pilih OFFSHORE di kepulauan Carribien?
Sebab kepulauan Carribien satu kawasan yg baru membangun. Banyak kemudahan prasarana diperlukan. Jadi banyak projek pembangunan boleh direbut dan buat untung. Anda boleh guna search engine untuk dapatkan maklumat OFF SHORE di Carribien.

Labuan juga bertaraf OFFSHORE, kenapa individu tidak boleh melabur di OFF SHORE Labuan?
Kalau anda ada USD1juta baru anda layak melabur di OFFSHORE labuan dan mesti ada lessen OFF SHORE. Hanya syarikat korporat saja boleh melabur dan mendapat manfaat dengan off shore Labuan. Orang perseorangan hanya boleh beli barang di Labuan tanpa cukai. Orang gila Rokok dan Arak kenyang kat sana.

Sekian, berapa banyak nak tanya daa..? Berapa juta ko nak invest nii...?

No comments: