JOM KIRA RAMAI-RAMAI...!!! BERMULA 11 JUN 2007,


Tuesday, April 17, 2007

Kacau Sungguhla...!

Sejak jadi isu hangat ni, ada la sorang dua yang tak habis-habis sms aku bila saja dia baca ka, dengaq ka atau perasan sesuatu berlaku dan takut sesuatu berlaku hingga mungkin menyebabkan dia kerugian berjuta-juta dollar kononnyalah!

Benci betui aku! La ni meh kita bincang apa yang berlaku dan lebih kurang untuk merilekkan kepala otak kita masing-masing.

PERTAMA, soal Fatwa Kebangsaan: Setakat la ni, rasanya keterangan bertulis yang ORIGINAL daripada Majlis tersebut belum pun keluaq ke masyarakat. Yang keluaq cuma RESOLUSI muzakarah secara lisan. Dan resolusi inilah yang dijadikan modal paper & tv membelasah SC sekarang. Tak terkecuali semua internet investment yang lain. Suka diingatkan kepada semua, sepanjang penelitian aku mengikut sedikit ilmu yang ada ni, SC adalah PELABURAN LUAQ PESISIR, yang diniagakan secara INTERNET. SC bukan pelaburan internet. Tu kena paham dulu... Jadi pelaburan jenis luaq pesisir ini SAH di sisi undang-undang. Boleh tengok BNM 1 APRIL 05 ada dalam link di sebelah.

Dalam SC juga buat masa sekarang, TIADA LAGI FIXED RETURN yang dikatakan HARAM tu, yang ada SIP25 yang diberikan keuntungan 25% sebulan UNTIL FURTHER NOTICE. Selagi depa boleh bayaq, depa bayaq, pastu kalau tak boleh diberikan pilihan kalau tak mau ngan percentage yang baru, boleh tarik modal keluaq. Dan produk lama semua dah masuk KOMODITI.... ACF... PERTANIAN.

KEDUA, SOAL Suruhanjaya Sekuriti: Dikhabarkan tengah menyiasat.. kita biaqla kat depa tu menyiasat, dulu pun depa siasat juga bila KOSMO! buat kecoh... dan alhamdulillah, senyap ja... pastu KOSMO! tak pueh hati asyikla dok korek-korek tak henti-henti.... dah keja dia macam tu nak buat camna? Biaqpilah kat depa! Malas aku nak layan lagi, macam budak-budak! So kalau kita pun ikut rentak depa, jadilah kita macam budak2 sama...!

KETIGA: KERAJAAN (Kementerian Multimedia): Yang dikatakan akan menutup web-web ni... soalan aku balik.... NAK tutup atas sebab apa? Kesalahan apa? Kalau terbukti SC PELABURAN LUAQ PESISIR yang urusniaganya dilakukan SECARA INTERNET, apa salahnya? Lagipun duit kita dah berjuta keluaq negara selepas dasar liberalisasi, takkan kerajaan tak mau duit2 tu masuk balik dalam bentuk keuntungan..? Pelik la...!

Dahtu, kalau ketiga-tiga benda ni kita paham, aku rasa takdakla sapa-sapa kalut dengan situasi la ni....

Kalau kalut jugak, memang hang Pak Kalut... Boleh tanya berapa juta hang invest..? Ha....? Seratus..? Ooooo... seratus dollar..... ingat maksima seratus ribu....

Pelaburan lain selain SC aku tak tau...., tapi aku fokus SC saja dalam blog ni... lain lantak pi kat depa... kalau terkena pun jangan la dok bising2... hang masuk dulu buat apa..? Padan la muka...!

SC ni pun semua pelabur yang matang akan pikiaq WORST CASE SCENARIO.... so, aku pun tak kata benda ni 100% akan ok, cuma, dari pengkajian yang agak mendalam. Kira ok la ni... harap dia pun tak buat hal la.... wallahu'alam. Orang Islam ada Aqidah, dan tak percaya janji manusia...

Betui dak?

Malang jugak bagi kita tak dak la sorang pun jutawan SC ni tampil ke depan beri penjelasan kepada akhbar..! Tak larat aku yang tak jutawan ni nak jawab..!

"You're not alone" dah jadi "You're on your own...!"

Memang hampeh!

No comments: