JOM KIRA RAMAI-RAMAI...!!! BERMULA 11 JUN 2007,


Tuesday, April 24, 2007

Dok Tanya Lagiii...?

Ada la sorang mamat ni, tak melaboq pun ngan group aku, sibuk duk tanya aku SC ni ok ka lagi...? Aku sebenaqnya maleh nak layan, pasai dia pun bukan member group aku, so aku extend address blog ni lah, baca la sendiri, pikiaq sendiri, pakai sendiri, untung sendiri, rugipun sendiri... Jangan kacau aku dah...

Lepaih duk heboh-kecoh pasai siasatan polis, fatwa, BNM, SS dan baru ni pulak Dato Najib pun ada gak komen pasai ni.... berkebetulan dengan Minggu Saham Amanah PNB, dan berbetulan juga dengan time runtuhnya hampir semua product DAILY (aku dengaqla... aku tak laboq pun...), dan lebih teruk lagi SC pun transfer dana SIP15300 ke ACF di 3 negara saja.. (sampai la ni aku setakat TAU saja sebabnya, tapi aku tak paham, sungguh aku tak paham, penjelasan depa yang dipanggil leader pun tak meyakinkan akai aku...hangpa paham kaaa...?) nampak sangat market tengah slow ni, dan boleh dikatakan bagi aku di bawah ni, 'tak ketahuan hala.." Hangpa boleh syokla mungkin SFP dah lebih USD10k, tapi aku yakin hangpa tak lupa yang SC boleh buat magic lagi sekali... serap masuk ACF lagi sekali... hahhhahahhhah, padan muka hangpa.....! hahahahhah aku menakutkan hangpa saja... Tapi tak mustahil kan...? Walaupun kira awai sangatla dia buat camtu, baru sebulan.... dak la kooottt.....

Ada gak member yang dah hepi sakan bila tengok harga ACF dah naik 10 sen.... hehehhehhehe.... tu figure saja bang.... yang lebih penting dan yang menentukan sahihnya benda-benda ni, adalah 1 Oktober nanti...! Dapatkah semua angka dalam alam maya tu dapat diterjemahkan ke alam nyataaa...? Hanya Allah yang Maha Mengetahui... Sama-sama beringat... PERCAYA boleeehh, YAKIN janggaaaaann.....

Tapi kita kena pahamlah.... satu hint aku bagi kat hangpa semua... SC tak akan disokong oleh mana-mana pihak berkuasa tempatan...., so kalau lepaih sebulan-dua isu siasatan Polis, BNM, SS dan sebagainya tu diaaaammmmm sajaaaa.... buat deeerrrkkkkk saja tu, pahamlah kita bahawa SC diredailah oleh pihak-pihak tu....! Bolehla kalau hangpa nak start cari orang balik....

Tapi jangan lupa 1 Oktober 07....! Beringat.....

Ada jugak sorang aku dengaq tak berapa berkenan ngan aku pasai aku ni BERFIKIRAN NEGATIF atas apa yang berlaku dalam SC ni... hehehhehheeh... hang kalau positif sangat laboqlah USD30k bulan ni, tak pun USD20k, ta pun USD10k.....! Boleh..? Apa alasan...? Elleeeeehhhhhhh! Hang pun lebih kurang aku gak.... SIP25 pun tak laboq lagii....!

Hehehhehehhehehheh.... positif konon...!

Positif tu baguih, optimistik tu baguih.... tapi kena juga realistik, letak SPARE dalam otak kita pasal semua risiko... ni dak, orang punya duit beriya-iya suruh laboq, siap support bila member tu nak ambik loan lagi, tapi duit hang sendiri..? Hang ada amik loan untuk laboq SIP25...? Macam nak pelingkup member tu sajaa...?

Antara tujuan blog ni dibuat adalah untuk mengajak semua pelaboq pikiaq secara berhati-hati, berhemah, dan BERPENDIRIAN untuk melaboq, so, kalau terkena, dah WELL PREPARED, READY...! Ni semua pun untuk hangpa jugak.... kalau apa-apa hal, kurang sikit keja nak explain tu, pasal semua pelaboq dah educated..... dah matang... rillek saja....

Isyyy..., depa tanya, "Hang tak yakin dengan SC kaaa..?" Aku kata, "Memang laa....! Setakat percaya sajalah...."

Hangpa...?

No comments: