JOM KIRA RAMAI-RAMAI...!!! BERMULA 11 JUN 2007,


Monday, April 16, 2007

Apa Cerita?

Asalamu'alaikum...

Selepas apa yang berlaku dalam seminggu ni, ramai pulak yang tanya aku pasal SC, walaupun dia tak melabur pun, saja bz bodi & jeles, dan sikit perasaan hepi pasal SC terhangat dibincang secara negatif di pasaran la ni...

Ikuti sidang balas membalas sms antara aku ngan member aku yang dulu nak masuk takdak duit pastu nak pinjam dulu pastu la ni kira hepi la pasal depa sangka bisnes ni dah bungkuih....

SMS dia....

"Majlis Fatwa haramkan swisscash, pelaburan internet dan pameran hantu dan keranda.. Nasihatkan la kawan2 (supaya berenti..)"

SMS aku.... (pasai aku kenal sangat mat ni isap rokok, ada utang kerdit card dan rasanya ada jugak personal loan...(buat kontra utang..)

"Majlis Fatwa yang sama jugak dah hukumkan ROKOK HARAM sejak 1995! Hang pun tak masuk so takkan paham. Semua HUTANG yang BUKAN SECARA ISLAMIK hukum HARAM,-Hutang kereta-riba, hutang buat bisnes-riba, personal loan-riba, hutang rumah-riba, credit card-riba, Hukum ASB di Malaysia, Selangor-HARAM, Perak-Harus, Beli emas & Perak secara ansuran-HARAM, insurans konvensional keta, PA dan lain-lain selain ISLAMIK-HARAM, kebanyakan MLM-HARAM, semua konvensional Banks-HARAM, Hukum kerja di bank konvensional-libat riba-haram jugak, Beli saham bukan dari Shariah List SC-HARAM, all savings & investment yang terjamin modal-HARAM macam ASB-PNB Product, BSN etc. Pikir sendiri, selamat bayar utang!"

-Senyap teruih!

Ukoqla baju kat badan sendiri..... wallahu'alam.

No comments: