JOM KIRA RAMAI-RAMAI...!!! BERMULA 11 JUN 2007,


Sunday, April 29, 2007

Bila Hati Suda Bersatu....

Keputusan Ijok dah tau, tak susah nak dapatkan repot, statistik, komen, analisis, bedah siasat dan resolusi keputusan pilihanraya tersebut bagi pihak BN. Paper hari ni semua dah adaaa... Boleh baca kalau minat nak amik tahu... Tapi bacalah juga repot, statistik, komen, analisis, bedah siasat dan resolusi yang dikeluaqkan oleh pihak lawan yang satu lagi. Kita hidup mesti berprinsip, jangan ikut orang...!

Semua adegan dan tindak tanduk pihak yang bertanding kita boleh tengok dalam kedua-dua versi... geli geleman kadang-kadang bila tengok perangai depa tu... yang penting, BERPENDIRIAN... ada asas dalam bagi sokongan, bukan ikut membuta tuli...!

Yang menarik perhatian aku adalah cakap-cakap sorang menteri, yang heran bin ajaib katanya, yang rasa pelik pasai pa bila BN lawan ngan ADIL saja jadi benda bukan-bukan, dulu kata dia, bila BN lawan ngan pembangkang lain, PAS, DAP mahupun 46, tak dak kes provokasi bukan-bukan, kata dia la dengan muka heran dan kesian...

Ni aku nak habaq la..... langsung aku teringat pantun Tun Mahathir, "Melayu Mudah Lupa"... heheheheheh, ni yang menteri tu dok heran pasai perangai pelik ADIL bila lawan BN, ni aku nak habaq, mungkin menteri tu sendiri dah lupa asai usul ADIL... 8-9 taun lepaih... aku ingatkan la kat depa... ADIL adalah pecahan UMNO... hhahahahahahah... jadi perangai buruk depa bawak dari 'rumah' lamalah... sapa lagi yang lebih kenai perangai baik-buruk kita selain daripada 'ex roommate' kita sendiri....?

Jadi sepak terajang hangpa semua serumah dulu masing-masing dah tau... so janganla buat-buat heran...! Jangan buat-buat lupa....! Hangpa pulak yang duk baca ni jangan pulak marah-marah kalau tak berkenan dengan pendapat politik aku...!

Macam SC la jugak, sapa jugak yang paling kenai SC ni berbanding bekas-bekas pelaboq SC yang penah aktif dulu...? Yang dah takdak mood pasai sikap orang ataih yang hampeh dan jugak macam-macam kes yang keluaq la ni, memangla makin sejuk.... Minggu Saham Amanah pun dah abih... tapi kesan fatwa masih kuat.... memangla boleh jawab dengan pelaboq, tapi kalau sungguh-sungguh tanya dalam hati..? Tak lepaih jugakkk... Tak percayaa...? Cuba buat....!

Dahla semua sebelum ni kena PAKSA jadi ACF, dah ada unsur penindasan tuuu.. ramai orang kantoi, ada kes simpan duit nak kawin la, apa laa... yang dah terbeli BMW atau Merc bulan 2-3 tu lantak pilah kat depa, padan muka hang...! Nasib baik aku tak terpengaruh... memang berhati-hati....

Ni kalau nak suruh juai SIP25 pun aku dah malaih... tunggulah Oktober nanti, kalau ok bolehla main balik, kalau tak....? Kita pun tak tau..., kena pikiaq worst case la... bersedia saja... Tapi kalau semua ok, penerangan tentang FATWA pun geng ataih tu buat sungguh-sungguh, ikut cadangan pi ke Dominica dan bawak balik laporan yang meyakinkan, keluaq ke depan media buat penjelasan, dan sebagainya, tak mustahil aku dan geng aku buat balik dengan sungguh-sungguh hati... seperti kata pepatah moden (baru lagi... sejak Ijok ni laaa),

"Bila hati suda bersatu, semua singketa suda dilupaa, boleh tido lain katil, tapi mimpi sama juga, satu hati satu suara, hati suda bersih, suda tiada singketa...!" Yennadeiii....!

Oktober yang aku countdownkan di dalam blog ni pasti menjadi satu cabaran kepada orang ataih untuk membuktikannya betui...! Buatla keja hangpa....! Aku tak keessaaaahhhh, kalau ok kata hati aku, aku on balik tanpa rasa malu...!

Sementara tu, lagi 5 bulan ni, kita cari alternatif lain untuk buat duit dengan lebih tenang, tanpa gangguan Fatwa, dan kompetetif macam SC... dah jumpa punnn... tungguuuuuuu....!!!!

Sapa nak masuk....?

No comments: