JOM KIRA RAMAI-RAMAI...!!! BERMULA 11 JUN 2007,


Monday, May 21, 2007

Teruih Mencuba...!

Ada jugak yang respon kat aku kata, dia dah mula hilang minat nak buat side income lagi, asai dia start buat apa-apa yang dia rasa boleh bagi side income-lingkup, asai nak buat lingkup, asai lingkup dia pun nak buat...! Kesian jugak.... Tak ada rezeki ka apa... Aku pun tak tau....?

Tu la yang jadi bila dia start buat SC, baru start... kena pulokkkk....! Dan ada beberapa lagi yang dia buat sebelum ni semua tak jadi, tu yang dia maleh tu....! Sampai nak ajak buat benda baru pun dia dah phobia...! TAK PENAH JADI...!

Elokla jugak aku bagi sikit nasihat pakat-pakat share la, walaupun aku pun lum terbukti berjaya dalam cari side income ni, aku bukan mentol atau super-power-rangers-leaders... hangpa jangan lupa tu...! Sekupang pun aku tak heran...! Kalau aku sorang mentol mungkin aku tak buang masa buat blog ni, baik aku duk umah main dengan anak.... tak pun pi Shanghai lagi..., Dominica tak maula..., takut loo....! (Pondan kaa....?) Aku pun tak mau syok sendiri nak nasihat kat hangpa, tapi sapa yang nak pakai sila amik..., Sapa tak mau SUDAH...!

Kalau diikutkan sejarah, yang mula-mula cipta tepon ialah Graham Bell (taun 1876), dah mati dah dia... lama dah.... taun 1847 hidup, mati taun 1922. Lepaih dia cipta, ada sorang mamat nama Philip Rice claim kata dia yang cipta tepon tu dulu, Graham Bell cuma tambah bunyi saja. Kata si Philip ni, dia dah berjaya hantaq bunyi dan tone melalui wayar, cuma lepaih dia TRY berkali-kali nak hantaq bunyi SUARA, tak jadi...., so dia malaih lagi nak try...

Pastu si Graham Bell ni upgradekan sikit ciptaan si Philip ni dan lepaih tu nama dia pulak yang masuk sejarah jadi pencipta tepon...

Mana tak bengang mamat Philip ni...!

Kes ni masuk mahkamah agung Amerika taun tu, dan Graham Bell menang. Maknanya si Philip GAGAL mencipta nama sebagai pencipta tepon, walaupun dia sudah hampir berjaya..!

Bagi aku, si Philip ni BUKAN GAGAL, cuma dia BENTI TRY. Baguih pengajaran cerita ni kalau kita boleh amik... tu pun kalau hangpa nak la.....

Kalau tak nak pun aku peduli apa....!?

Paham kaa...? Paham la kott....

Aku tau, ramai yang tunggu Oktober ni baru nak decide... baguihla... Kalau time tu betui-betui SC ok, pikiaqla balik nak buat ka dak, yang penting soal HALAL-HARAM kena bagi clear dulu.... ada jugak leader yang kata dia ada info pasai HALAL-HARAM ni...., kata dia OKKKKK.....! Halal ni......!!!!

Setakat yang aku dapat info....., susah nak lepaih la beb.....! Tak cukup lagi...!

Bila jadi camnila aku nak sangat DKT & SEMUA YANG KONON LEADER KELUAQKAN apa yang depa ada...! Jangan dok berani sembang ngan member saja...! Mana ustaz...? Mana bukti...? Mana tokoh...? Mana kitab....? Mana mazhab.....? Mana hujah....? Aku tak tau mata aku ni rabun ka apa ka bila masuk tengok dalam web DKT hal ni tak dibincangkan langsung oleh mentol...! Ada kaa...? Aku salah kaa....? Hantaq mai kat aku....! Jangan lupa hantaq kat wartawan sekali...!

KELUAQKAN....KELUAQKAN.....! Kalau OK aku pun nak buat jugak...!

Tapi takla terdesak sangat....., aku tak heran pun dengan KAYA depa tu.....!

Takat yang Allah bagi ni pun syukur bebanyak....

Alhamdulillah.....!

No comments: