JOM KIRA RAMAI-RAMAI...!!! BERMULA 11 JUN 2007,


Thursday, May 10, 2007

Sejuk.

Lama tak tulih, bukan apa..., ingat nak bagi sejuk dulu... aku pun ada dapat respon kata tulisan aku ni kasaq sangat, sampai ramai yang terasa. Aku pun tak pasti depa terasa pasai apa, pasai terkena ka atau pasai memang depa jenih yang dok pekena kita...!

Jadi aku pun kena baca balik apa yang aku tulih, oooooo.... memang agak kasaq jugak. Lama ni dok tulih tak perasan, maklumlah, kadang-kadang memang setan duk dalam kepala, duk perapi lagi.... dan lagi... dan lagi.... tulih lagi... tulih lagi... perli lagi...perli lagi.... hahahahahaha.....

Tapi bahasa Kedah ni memang kasaq sikit pun, sapa-sapa yang dok besa sembang lembut lemah gemalai memang akan terkejut sikit. Walau pun camtu, dengan dukacita aku nak mintak mahap la kalau ada yang tak boleh terima pandangan aku dalam blog ni. Aku pun dah buat disclaimer kat bawah sekali yang pembacaan di blog ni hendaklah dibuat secara main-main saja.... so, seeloknya jangan ada yang terasa, tapi kalau ada jugak, aku tak boleh nak buat apa.... mungkin padan jugak dengan muka hangpa...! (belasah lagi..?)

Tujuan utama blog ni dibuat (lepaih keluaq dari group yang selama ni duk hangguk saja) hanya untuk bagitau maklumat yang telus, tak kira sokong atau dak, yang penting semua maklumat malah spekulasi jugak dihabaq kepada semua pelaboq, atau kepada pembaca yang tak laboq tapi bzbodi lebih daripada yang dok laboq. Mungkin selama ni depa dok habaq yang baik-baik saja... tak penah tak baik... konfiden saja... senyum saja, semua ideal, semua unggul, baguih giles, tak tercelen SC ni berbanding yang lain, belagak pulak tu, waktu senang semua nak belanja, beli ikan kering pun convert RM-USD dulu... power... memang power.... naik jeles member-member yang tak laboq keriiiinnnngggg benggkkeeekkk saja tengok kita. Bila jadi macam ni awat semua sengap....?

Baguih jugak sebenaqnya, tak da la depa tu dok belagak-belagak lagi. Sekurang-kurang dok sedaq jugak diri, sedaq jugak yang macam-macam boleh jadi, jangan dok hepi sakan macam orang tak penah ingat mati...

isy... isy.... kasaq lagi ka...? Sori la dah terbesa....!

Harap member-member yang dok tunggu nak juai ACF ni dapat bersedia dari semua segi, ada lagi 143 hari lagi... nak mai daaaahhh... lambat lagi la....

Semua segi tu maksud aku, STANDBY. Macam-macam boleh jadi. Bila aku tulih dan habaq kat hangpa semua, sekurang-kurang harapan tak berapa tinggi kita letak. Jangan sampai Oktober nanti kita boleh jumpa kawan-kawan naik gerek pakai neck tie pastu pi isi minyak kat stesen minyak....! Wuuiiihhhh... Mintak simpang...!

Tapi untuk menyejukkan hati hangpa semua, elok aku cadangkan hangpa baca balik (kalau ada masa) semua news update SC sejak hari pertama dia keluaq (MAY 2005), sampai paling akhir ni.... Dengan positifnya aku habaq yang SC ni buat masa ni masih buat apa yang depa cakap, dan sedang menuju ke matlamat terbesaq depa menjelang 2010. Tu ada sikit kebaguihan yang boleh aku nampak. Ada sikit masa depan...

Yang baguih kita habaq baguih, yang tak baguih kita habaq tak baguihla... Tak reti aku ni semua nak angguk saja... issyyy... biaq berpendirian kawan, jangan ikut olang lo....!

Dah sejuk sebenaqnya isu SC, pelaburan internet, fatwa, riba' (rujuk SINI), BNM, SS, halal-haram, genuine tak genuine dan sebagainya yang dah hentam kita kaw-kaw genap sebulan lepaih, aku dah kata dah..... sama sejuk dengan Minggu Amanah Saham, Jadilah Pelaboq Bijak...!

Dulu masa tegang, tidoq pun tak lena, la ni alhamdulillah, siap boleh gelakkan balik kat diri sendiri. Sembang ngan member kaki invest ni, la ni syok sikit, pakat-pakat dok gelak... "Hang pun kena jugak..?, Yang mana...?" hahahahahhhahhhaa....! Padan muka hang...! hahahahhaha...!

Senarai investment yang lingkup pun dah tau, kebanyakan daily product. Harap tak dak yang sampai tak makan lepaih jadi semua ni.... dan penipuan stail baru ni at least kita ada pengalaman skit, jangan terkena lagi.... tolonngggglaa......!

Jangan ikut orang, ukoq baju kat badan sendiri, kita senang orang pakat rapat macam lalat hurung taik, bila susah....? sori la beb.....!

Pakai akai kita.....! Anugerah tuuuu...... Alhamdulillah....!

No comments: