JOM KIRA RAMAI-RAMAI...!!! BERMULA 11 JUN 2007,


Friday, May 4, 2007

Apa Yang Tak Paham..?

Ada jugak yang respon kat aku, yang hang duk tulih tak paham pasai perubahan dalam SC ni, tak paham tu.... apa benda yang hang tak paham,...?

Salah satu benda yang aku tak paham ialah, kenapa ACF dibuat secara paksaan di 3 Negara saja? Depa bagi jawapan, 1) Ada aktiviti money loundring, 2) Ada aktiviti jual-beli e-point ganti dengan produk lain, investment lain. Dan kononnya di 3 negara ni saja ada banyak HYIP yang geng-geng SC jugak masuk, beli USD guna e-point pulak tu... So aku nak tanya balik...., apa salahnya masuk benda lain guna e-point SC buat transaction...? Depa kata, SC rugi pasai matlamat asai untuk dibuat investment di SC dah diguna untuk SCAM HYIP lain, so, macam SC menyokong aktiviti SCAM HYIP laaa....

OOOooo... tapi kenapa kena tutup SIP15300, kumpulkan semua 'duit lama', dan juai balik 'duit baru'...? Aku tak nampak connection yang ketara laa... tak boleh paham laa.... Depa kata pulak, dengan cara tutup SIP lama, money loundrer (penjenayah duit) yang guna platform SC untuk cuci duit depa tercekik sikit...., so ada masa 6 bulan untuk SC Team rectify.... Aku tanya balik, kalau boleh asingkan 3 negara saja untuk SIP 25, tentu boleh 'asingkan' money loundrer & genuine investor... betui dakkk....?

Takkan tak boleh...? Takkan tak dapat agak sapa money loundrer, sapa 'genuine investor...'? Rekod aktiviti setiap akaun kan adaaa..? Boleh siasat apaa..?

Masalahnya, kata depa susah untuk SC buat macam tu, nanti product tak seragam, susah... aku kata, satu dunia ni pun dengan lancarnya SIP25, dah ada tak seragam daahhh... apa cerita...? Tu bukan alasan yang boleh masuk akai aku... aku boleh duk kat Malaysia ni, tapi register bukak akaun dari Zimbabwe, tapi warganegara Malaysia... pastu bawak balik duit ke Malaysia, ada problem kaa...? Zimbabwe tak kena ACF & SIP25, no problem...

Maksud aku mudah, SC patut siasat aktiviti akaun... yang invest 1k-10k pastu diaaammm saja, tak buat apa, dapat SIP, withdraw, tiap-tiap bulan buat macam tu, dan satu geng lagi, invest 1k, pastu cari orang, buat SFP, dapat duit, withdraw.... ini aktiviti biasala.... takkan boleh kaitkan dengan money loundrer...?

Ni yang nak kena cari pastu freezekan akaun depa ialah geng yang selain 2 di atas laa... yang bukak akaun, pastu beli USD banyak2, pastu simpan dalam EMF ka, tak invest pun, pastu bawak balik bila perlu, banyak pulak bank cawangan tuuu... barulah ada sikit petunjuk yang depa tu money loundrer team... kan ada beza...? Yang SC duk freeze kan semua akaun di 3 negara tu buat apaaa...? Aku tak salah... geng aku tak salahhh.....! Orang ataih mungkin ada salah sikit, depa tak prihatin dengan orang bawah...! Waktu senang nak dengaq suara pun payah, waktu mula rasa nak susah baru start tepon orang.... !

Aku memang tak pueh hati! Aku rasa DK team belum betui-betui buat apa yang depa mampu untuk menangkan pelaboq kebanyakan macam aku, macam makcik aku, macam member aku yang meniaga, macam kawan-kawan aku.... DK tak buat sungguh-sungguh untuk menangkan pelaboq-pelaboq yang kayakan depa.... Isu dalam paper pun tak dijawab dengan media..., apa cerita....?

Banyak aku duk komplen & bagi cadangan pun, last sekali, depa habaq macam ni...."aku pun pelaboq macam hang jugak...., aku pun tak tau laa...."

Hampeh...! Leader ka macam tuuu....?

Sapa setuju jangan angkat tangan....!

No comments: